TANIEC I GŁOS

portret BS

Tańczyć i śpiewać jednocześnie… Może to być musical ale też śpiew improwizowany lub melodia wykonywana w trakcie improwizacji tanecznej lub konkretnej choreografii. Możliwości jest bardzo wiele. To co odkryłam dzięki pracy z oddechem to to, iż nie tylko można te aktywności połączyć ale że z czasem intensywnej pracy wzajemnie się one wspierają i uzupełniają. Warsztaty które proponuję oparte są na improwizacji tanecznej i polegają na odkrywaniu wewnętrznej i zewnętrznej przyczyny ruchu i dźwięku. Poszerzaniu świadomości wpływu dźwięku na ruch i ruchu na dźwięk. Praca nad organicznością ruchu związana jest z poszukiwaniami dźwięku wydobywającego się z różnych ośrodków ciała, co zmierza do traktowania ciała jako jednolity instrument ruchowo-muzyczny. Zasady pracy oparte są na połączeniu metody pracy z głosem Olgi Szwajgier oraz improwizacji tanecznej (Tuning Scores) Lisy Nelson (USA). Celem warsztatu jest uwrażliwienie ciała na odbieranie sygnałów z zewnątrz i wewnątrz za pomocą pozostałych zmysłów poprzez wyeliminowanie zmysłu wzroku oraz nauka używania ciała nie tylko jako źrodła ruchu ale i głosu.